Köpvillkor

 

Allmänt
AT Glamour ingår endast avtal med en myndig person. Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss. Vi levererar enbart inom Sverige. Avtal ingås när du väljer att skicka din beställning i kassan. Samtliga priser är i svenska kronor (SEK). I priserna ingår momssats på 25%. Vill du göra förändring i din beställning är detta möjligt enbart fram till att ditt paket har lämnat vårt lager.

KLARNA
Kort-/Internetbanksbetalningen sker enkelt och säkert med KLARNA. Med KLARNA kan du använda både betalkort och Internetbank. 

Sortiment
AT Glamour reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. AT Glamour förbehåller sig rätten att justera eventuella prisfel i efterhand.

Presentkort
Pengarna dras från presentkortet när ordern levereras. Presentkortet kan även användas som delbetalning av order, och kombineras med kreditkort eller faktura. Ej tillagt presentkort kan inte korrigeras i efterhand. Vid eventuell retur återbetalas pengarna i första hand till presentkortet, dock max upp till det belopp som användes då ordern lades. Kreditkort eller Klarna faktura krediteras först efter att presentkortsbeloppet har återbetalats. Det går endast att använda en presentkortskod per order.

Leverans
På alla beställningar tillkommer en avgift som täcker expedition, hantering och frakt. Den är i idag 55 kr. Avgiften är densamma oavsett hur mycket kunden beställer eller hur leverans sker, vid eventuell delretur återbetalas därför inte avgiften.

Du får självklart även returnera och byta dina varor kostnadsfritt med den förbetalda returfraktsedeln som medföljer för att göra ett återköp eller byta till en annan vara/storlek. När du har gjort din beställning skickar vi en orderbekräftelse till den e-post adress du angav vid beställningen. Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid, kontaktar vi dig och du har då rätt att häva ditt köp.

Vi skickar alla våra paket med POSTNORD, Mypack (fullt spårbart)/Varubrev (delvis spårbart).
Paketet levereras alltid till din brevlåda eller till närmaste utlämningsställe. Är paketet eller innehållet skadat när du hämtar ut det, anmäl detta direkt på utlämningsstället.

Alla paket måste hämtas ut. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

För alla paket som inte hämtas ut debiterar vi en avgift på 300 kr.

Leverans bara inom Sverige.

Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Har du inte mottagit detta mail inom 3 arbetsdagar skall du kontakta oss. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar order- bekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst, när du kontaktar oss är det bra om du har kundnr/ordernr antecknat. Vill du annullera eller ändra något i din order så ber vi dig att höra av dig till oss så snart som möjligt. 

Rea och erbjudanden
Priserna på rea-artiklar gäller så långt som artikeln finns i lager. Övriga erbjudanden gäller så långt som varan finns i lager om inget slutdatum för erbjudandet anges.

Säkerhet och sekretess
I samband med din registrering och beställning, godkänner du enligt lag, att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. AT Glamour skyddar dina personuppgifter enligt personuppgiftslagen, PUL. Du har alltid rätt att se dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. Betalning- och personuppgifter sker genom säkra sidor på nätet. Betalningstransaktionen hanteras av vår betalningspartner Payson för att garantera en snabb och säker betalning. Payson uppfyller kraven för PCI-DSS. AT Glamour  sparar aldrig några kortuppgifter.

Dina personuppgifter lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Detta innebär att AT Glamour kan, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev, samt för utskick av erbjudanden från AT Glamour, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. 

Äganderätt
Alla varor förblir AT Glamour’s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda. AT Glamour förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Byte, retur och reklamation
Är du inte nöjd med något du beställt, har du 14 dagars ångerfrist efter det att du mottagit varan. Du har rätt som kund att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att varan passar. Givetvis gäller inte ångerrätten om varan varit använd. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad eller använd, betalar vi inom två veckor tillbaka det belopp du betalat. I undantagsfall kan det ta upp till 30 dagar vid återbetalning, vilket är den maximala tiden enligt lag.

Ej bytesrätt på produkter Nvey.

Vid byte står AT Glamour för frakten av de nya varorna.

Bifoga alltid originalförpackningar och eventuella märkes-tags. Om en vara är felexpedierad eller felaktig står vi självklart för returportot.

Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel. 

Besök oss gärna!
Vill du prova något ett bara titta närmare på en produkt innan du beställer är du varmt välkommen till vårt Showroom.

AT Glamour
Lavettvägen 1A
174 59 Sundbyberg
Sverige

Reklamation
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar om varan är skadad vid leverans. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

OBS!
Vid en reklamation görs en utredning utav produkten, i vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. 

Returadress för ångerrätt och reklamation: AT Glamour Lavettvägen 1A 174 59 Sundbyberg

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation: E-post: info@atglamour.se
Telefon: 070-244 99 90 (vardagar kl. 18.00-20.00)

Tvist
Klagomål eller synpunkter avseende våra tjänster eller produkter meddelas vår kundservice: info@atglamour.se alt per telefon 070-244 99 90 (vardagar kl. 18.00-20.00).

Vi följer självklart Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut. 

Se vår integritetspolicy här ››